POUŽÍVATEĽSKÁ PRÍRUČKA
Model: CS1A Thor
Typové schválenie: e6*168/2013*00034*00
DAYI SCOOTER E-THOR 5.0C
ZHEJIANG DAYI INDUSTRIAL CO.,LTD
No.1297 Huajie West Avenue,321300, P.R.C
OBSAH
- Úvod 3
- Dôležité bezpečnostné informácie 3
- Ovládacie prvky a umiestnenie komponentov 5
- Špecifikácia 6
- Každá funkcia a ovládacie prvky 7
5.1 Svetlomet 7
5.2 Plyn, brzda 7
5.3 Prepínač 7
5.4 Zamknutie a zapnutie 7
5.5 Smerovka a zadné svetlo 8
5.6 Hydraulické tlmenie nárazov 8
5.7 Zadný brzdový kotúč 8
5.8 Tlmenie nárazov 8
- Pred jazdou 9
6.1 Ako naštartovať elektrickú kolobežku 9
6.2 Ste pripravení na jazdu? 9
6.3 Kontrola pred jazdou 9
6.4 Opatrenia na bezpečnú jazdu 9
6.5 Spôsoby správneho zaobchádzania 10
6.5.1 Spôsob jazdy 10
6.5.2 Spôsob parkovania 10
6.5.3 Spôsob činnosti indikácie elektrickej energie 10
6.5.4 Spôsob zaobchádzania so zámkom napájania 10
6.5.5 Otočná rukoväť (rukoväť regulujúca rýchlosť) 10
6.5.6 Spôsob nabíjania 10
6.5.7 Prevádzka batérie a tipy 11
- Údržba vašej kolobežky 13
- Plán údržby 14
- Základné postupy údržby 14
- Elektrická schéma 16
- Záruka 17
- Úvod
Tento skúter je ideálny pre dospelých jazdcov so základnými skúsenosťami. Nikdy nepoužívajte skúter na cestách (napr. na diaľniciach), na ktorých porušujete miestne dopravné pravidlá a obmedzenia.
Pred jazdou si nájdite čas a oboznámte sa so svojím skútrom a s tým, ako funguje. Váš skúter tiež potrebuje nevyhnutnú starostlivosť, aby bolo zaistené jeho bezproblémové používanie. Okrem pravidelnej údržby je dôležité dodržiavať všetky jazdné prípravy popísané v tejto príručke a vykonávať pravidelné kontroly. V tejto príručke nájdete užitočné bezpečnostné informácie, pokyny, fakty a užitočné tipy.
Pozorne si prečítajte záručnú stránku manuálu, aby ste porozumeli záručným podmienkam vášho skútra a boli si vedomí svojich práv a povinností.
- Dôležité bezpečnostné informácie
Vaša osobná bezpečnosť a bezpečnosť ľudí okolo vás je nesmierne dôležitá. Bezpečnosť pri práci s kolobežkou je veľmi dôležitá.
Tieto informácie vás upozornia na potenciálne riziká, ktoré by mohli ublížiť vám alebo iným.
Nie je možné varovať vás pred všetkými možnými rizikami spojenými s prevádzkou a údržbou skútra. Musíte použiť svoj vlastný dobrý úsudok.
Kolobežka vám môže poskytnúť dlhoročné služby a potešenie, prevezmite zodpovednosť za bezpečnosť, správne ju udržiavajte a berte na vedomie výzvy, s ktorými sa môžete pri jazde stretnúť.
Nikdy nedovoľte, aby tento skúter obsluhovalo dieťa mladšie ako 16 rokov. Používanie tejto kolobežky deťmi do 16 rokov môže viesť k ťažkým zraneniam alebo smrti. Dokonca aj mladí ľudia od 16 rokov alebo viac nemusia mať zručnosti, schopnosti alebo úsudok ovládať bezpečnosť tejto kolobežky. Preto by na nich mali dohliadať aj dospelí, keď trénujú jazdu na skútri. Rodičia by nemali umožniť mladým ovládať tento skúter, kým nebudú mať schopnosti a zručnosti bezpečne na ňom jazdiť.
SKÚTER NIE JE HRAČKA A JEHO PREVÁZDKA MÔŽE BYŤ NEBEZPEČNÁ.
Ak nebudete postupovať podľa týchto pokynov, môže to mať za následok vážne zranenie alebo smrť.
NEBEZPEČENSTVO Vždy noste prilbu. Osvedčeným faktom je toto: „Prilby výrazne znižujú počet a závažnosť poranení hlavy.“ Nikdy nejazdite na skútri bez prilby. Dokonca aj náraz pri nízkej rýchlosti môže mať za následok smrteľné zranenie hlavy, ak nemáte prilbu.
NEBEZPEČENSTVO Pred jazdou nepožite alkohol. Aj jeden alkoholický nápoj môže zhoršiť vašu schopnosť bezpečne jazdiť na skútri. Každý ďalší nápoj to potom zhorší. Nenechajte svojich priateľov piť a jazdiť.
NEBEZPEČENSTVO Môže sa používať iba nabíjačka, ktorú ponúkame. Nabíjačka iných dodávateľov môže explodovať. NEPOUŽÍVAJTE to.
VÝSTRAHA Jazdite v rámci svojich limitov. Nikdy sa nepokúšajte jazdiť na svojom skútri spôsobom, ktorý presahuje vaše schopnosti. Naučiť sa jazdecké schopnosti si vyžaduje čas. Naučte sa jazdiť na svojom skútri krok za krokom. Začnite cvičením na bezpečnom teréne pri nízkych rýchlostiach a postupne zvyšujte svoju úroveň schopností. Dôrazne sa odporúčajú pokyny od skúseného jazdca. Alkohol, užívanie drog a únava znížia vašu schopnosť robiť správne rozhodnutia a znížia bezpečnosť jazdy.
VAROVANIE Venujte čas učeniu a precvičovaniu Cvičte v bezpečnom prostredí, kým nezískate svoje zručnosti a nezvyknete si na veľkosť a hmotnosť tohto skútra.
VÝSTRAHA Nepribližujte sa k pohybujúcim sa častiam kolobežky Nikdy nedávajte ruky ani iné časti konštrukcie do blízkosti pohyblivých častí kolobežky. Nedodržanie tohto varovania vedie k fyzickému poškodeniu vášho tela.
VÝSTRAHA Šmyk alebo kĺzanie V teréne a na cestách môže výrazne ovplyvniť pravdepodobnosť šmyku alebo pošmyknutia. K šmyku v zákrute pravdepodobne dôjde na klzkom povrchu, ako je sneh, ľad, blato a sypký štrk. Ak dostanete šmyk na ľade, môžete stratiť smerovú kontrolu. Aby ste predišli šmyku na klzkom teréne, udržujte nízku rýchlosť a jazdite opatrne.
UPOZORNENIE Nikdy nejazdite nadmernou rýchlosťou, vždy pri rýchlosti zodpovedajúcej terénu, viditeľnosti, prevádzkovým podmienkam a vašim skúsenostiam.
UPOZORNENIE Nikdy neskúšajte riskantné kúsky.
POZOR Skúter pred každým použitím vždy skontrolujte, či je v bezpečnom prevádzkovom stave. Vždy sa riaďte postupmi kontroly a údržby a harmonogramami popísanými v tejto príručke.
UPOZORNENIE Počas prevádzky vždy držte obe ruky na riadidlách a obe nohy na stupačkách skútra.
UPOZORNENIE Vždy používajte pneumatiky veľkosti a typu uvedené v tomto návode. Vždy udržiavajte správny tlak v pneumatikách, ako je popísané v tejto príručke.
UPOZORNENIE Chráňte životné prostredie a zodpovedne jazdite, aby ste rešpektovali ostatných ľudí a pri jazde dodržiavali miestne zákony.
UPOZORNENIE Batériu nenabíjajte v interiéroch.
- Ovládacie prvky a umiestnenia komponentov.
Keď idete na svojom skútri po ceste, musíte byť schopní ovládať rukoväť, brzdy a ďalšie ovládacie prvky bez toho, aby ste sa na nich museli neustále pozerať. Pri jazde na skútri si pozorne prečítajte túto časť. Táto časť príručky popisuje funkciu, umiestnenie a činnosť všetkých základných ovládacích prvkov vášho skútra.
sedadlo |
smerovka |
stojan |
Zámok na batériu |
reflektor |
- Špecifikácia
- Celkový rozmer: 1685 mm * 375 mm * 850 mm
- Rázvor kolies: 1340 mm
- N.W .: 90 kg
- Pneumatika: predná 13-palcová hliníková tenšia pneumatika
Zadná 13 palcová hliníková hrubá pneumatika
- Predná a zadná brzda: Hydraulická a kotúčová brzda
- Schopnosť stupňa: 15 °
- Maximálna rýchlosť: 45 km / h
- Dojazd: 85-90 km
- Max. Zaťaženie: 233 kg
- Batéria: 60V 38AH lítiová batéria
- Čas nabíjania: 3-4 hodiny
- Motor: E-THOR 5,0 C 4000W
- Každá časť funkcií a ovládacích prvkov
5.1 Svetlomet
Zapnite kľúč, kapacita batérie,
rýchlosť, počet najazdených kilometrov a smerové svetlo
na svetlomete Displej sa zobrazí.
5,2 LED predné smerové svetlo
svetlomet |
smerovka |
Smerové svetlá sa rozsvietia, keď
zapnite spínač smerových svetiel.
5.3 Otočte rukoväť a brzdu
Otočte rukoväť a brzdu, nastavte Rýchlosť.
zrkadlo |
5.4 Prepínač
Predná brzda |
Ďaleko a blízke svetlo bude osvetlené, keď
Zapnete vypínač diaľkového a blízkeho osvetlenia.
Smerové svetlo sa rozsvieti, keď
plyn |
Prepínanie funkcie |
zapnete spínač smerových svetiel.
Reproduktor bude pracovať, keď otočíte
na prepínači reproduktorov.
5.5 Kľúč zapaľovania
Keď sa kľúč zapne, napájanie
zapaľovanie |
je zapnuté. Keď sa kľúč vypne,
výkon skútra je prerušený.
5.6 Smerovka a zadné svetlo
Zadné svetlo |
Pri odbočení sa rozsvietia smerové svetlá
na spínači smerových svetiel.
Zadná smerovka |
Brzdové svetlo sa rozsvieti, pri brzdení.
5.7 Hydraulické tlmenie nárazov
Hydraulické tlmenie nárazov |
Je to hydraulické tlmenie nárazov.
5.8 Zadný brzdový kotúč
Keď zabrzdíte, fungujú
spolu na kolese.
Brzdový kotúč |
; 5.9 Tlmenie nárazov
Je to sktočný airbag hydraulický
tlmič nárazov. Je schopný redukovať
Hydraulický tlmič nárazov |
vibrácie a robí jazdu pohodlnejšou.
- Pred jazdou
Pred jazdou si musíte byť úplne istí, že vy a váš skúter ste pripravení na jazdu. Aby ste sa lepšie pripravili, táto časť manuálu bude pojednávať o tom, ako zlepšiť vašu pripravenosť na jazdu a ako vykonať odporúčanú kontrolu vášho skútra pred jazdou.
6.1 Ako naštartovať elektrický skúter
Pred prvou jazdou na skútri vám dôrazne odporúčame nasledovné:
- Úplne si prečítajte príručku
- Uistite sa, že ste si prečítali všetky bezpečnostné správy a štítky a porozumeli im.
- Viete, ako ovládať všetky ovládacie prvky skútra.
Pred prvou jazdou na skútri vám tiež dôrazne odporúčame:
- byť v dobrom fyzickom a psychickom stave.
- nepožiť alkohol a iné drogy.
6.2 Ste pripravení na jazdu?
Pred každou jazdou, ktorú absolvujete, je nesmierne dôležité skontrolovať skúter a skontrolovať, či sú zistené problémy odstránené. Kontrola pred jazdou je nevyhnutnosťou.
VÝSTRAHA
Nesprávna údržba vášho skútra alebo neodstránenie problému pred jazdou môžu spôsobiť nehodu, pri ktorej môžete byť vážne zranení alebo usmrtení. Pred každou jazdou vždy vykonajte kontrolu pred jazdou a odstráňte všetky problémy.
6.3 Kontrola pred jazdou
Skôr ako nasadnete na skúter, skontrolujte nasledujúce položky:
Pneumatiky - Pomocou manometra skontrolujte max. zaťaženie 230kg (510LBS) pri 150kPa (22PSI) STUDENÉ, 410 KPa (60PSI) MAX. NA SEDADLO. Podľa potreby nafúknite alebo vyfúknite. Skontrolujte tiež známky poškodenia alebo nadmerného opotrebenia.
Ráfiky - Skontrolujte ráfik, či nie je ohnutý alebo poškodený.
Matice a skrutky - Prezrite si na celom skútri uvoľnené matice a skrutky. V prípade potreby dotiahnite. Po nasadnutí na skúter skontrolujte nasledujúce položky:
6.4 Opatrenia na bezpečnú jazdu
Pred jazdou na tomto skútri si bezpodmienečne prečítajte celý tento návod vrátane časti s názvom: Dôležité bezpečnostné informácie a pred jazdou.
Cvičte vždy v bezpečnej oblasti, kým nedosiahnete úroveň svojich schopností tak, aby ste na skútri mohli bezpečne jazdiť.
6.5 Spôsob správneho fungovania
6.5.1 Spôsob jazdy
(1) Udržujte prirodzenú polohu tela a s vozidlom počas jazdy zaobchádzajte jemne. Jazda v sede: vždy držte telo v strede vankúša, aby ste zabránili zníženiu zaťaženia prednej pneumatiky a nebezpečenstvu vibrácií riadidiel.
(2) Pomalá jazda po cestách s poškodeným povrchom alebo so štrkom.
V daždivých alebo zasnežených dňoch môže mokrá pôda ľahko spôsobiť bočný šmyk, preto by ste s ňou mali jazdiť pomaly a s veľkou pozornosťou.
6.5.2 Spôsob parkovania
(1) Pri parkovaní dávajte pozor na vozidlá a chodcov v okolí. Pomaly ho odstavte na pravú stranu rovnej cesty, neparkujte ho na svahu.
(2) Po stabilnom odstavení otočte zámok napájania doprava, aby ste ho vytiahli a zložili dole, a potom skúter uzamknite zámkom.
6.5.3 Spôsob činnosti indikácie elektrickej energie
(1) Po pripojení zámku napájania sa rozsvieti kontrolka napätia. Existuje niekoľko indikácií elektrickej energie, ak zistíte, že indikácia elektrickej energie je príliš nízka, mali by ste kolobežku okamžite nabiť.
6.5.4 Spôsob činnosti blokovania napájacieho zdroja
Počas jazdy nevyberajte kľúč a nevypínajte zdroj napájania, ani nemôžete otočiť kľúčom proti smeru hodinových ručičiek, aby ste zatvorili zámok napájania. Po vypnutí napájania motor prestane bežať. Po odstavení by ste mali vypnúť napájací zdroj otočením zámku napájacieho zdroja proti smeru hodinových ručičiek a potom vytiahnuť kľúč.
6.5.5 Otočná rukoväť (rukoväť regulujúca rýchlosť)
Bez ohľadu na model s prirodzeným štartom alebo push start model.
Ak sa otočná rukoväť otočí smerom k vodičovi, skúter sa zrýchli a ak sa uvoľní, aby sa otočil späť, rýchlosť sa zníži. Po resetovaní odpojte napájanie motora.
6.5.6 Spôsob prevádzky nabíjačky a úvahy
(1) Prevádzková metóda
- Pri nabíjaní najskôr zapojte zástrčku bunkovej skrinky, až potom zástrčku elektrického napájania AC220V. Po dokončení nabíjania postupujte podľa pokynov, tj. Odpojte zástrčku napájacieho zdroja zo siete AC220V a potom z elektrickej zásuvky.
- Počas normálneho nabíjania sa kontrolka nabíjačky rozsvieti načerveno. Po úplnom nabití sa zobrazí zelená.
- Ak je okolitá teplota nabíjania príliš vysoká, bude blikať červené svetlo, čo znamená, že nabíjačka je v stave teplotnej ochrany. Nabite nabíjačku na chladnom alebo dobre vetranom mieste. Keď vnútorná teplota nabíjania klesne na 60 ° C, dôjde k normálnemu nabíjaniu.
(2) Upozornenie
- Nabíjačku je možné používať iba v interiéroch. Používateľ sa musí starať o nabíjačku a batériu.
- Nabíjanie v uzavretom priestore alebo na prudkom slnku alebo pri vysokej teplote je prísne zakázané. Nabíjačku neumiestňujte na sedadlo alebo dovnútra zadného priestoru.
- Ak sa nenabíja, nepripojujte nabíjačku k zdroju striedavého prúdu bez dlhodobého zaťaženia.
- Ak je počas nabíjania abnormálna kontrolka, je neobvyklý zápach alebo je kryt nabíjačky príliš horúci, okamžite zastavte nabíjanie a nabíjačku opravte alebo vymeňte.
- Prístroje vo vnútri nabíjačky nerozoberajte ani nevymieňajte svojpomocne.
- Nenabíjajte nabíjačku, ktorá bola úplne nabitá.
- Nepoužívajte nabíjačku v prostredí s horľavými plynmi, inak hrozí výbuch alebo požiar.
- Neumiestňujte nabíjačku do blízkosti vodného zdroja ani ju nezmáčajte, inak môže dôjsť k požiaru alebo úrazu elektrickým prúdom.
- V prípade, že sú vnútorné časti odkryté v dôsledku poškodenia nabíjačky kolíziou apod., Nedotýkajte sa ich rukami, inak by ste mohli byť zranení elektrickým prúdom.
6.5.7 Spôsob činnosti bunky a úvahy
(1) Nabíjanie
- Nabíjajte pomocou nabíjačky špeciálne vybavenej našou spoločnosťou. Nepravidelné alebo nezhodné nabíjačky môžu znížiť životnosť článku alebo spôsobiť neplatnosť článku.
- Článok, ktorý bol úplne vybitý (skúter prestal bežať), môže byť nabitý viac ako 95% elektriny do 2-3 hodín a môže byť úplne nabitý do 3-4 hodín.
- Počas nabíjania nie je možné prísť do styku s kladným ani záporným koncom s kovom.
- Po opustení továrne je elektrina článku asi 80%. Pred prvým úplným nabitím ho použite na 0%.
- Ak je skúter ponechaný dlhšie ako jeden mesiac, elektrina článku sa zníži asi o 5%. Pred použitím sa odporúča nabiť ho.
- Prosím, nabite betériu včas, aby ste zabezpečili najazdené kilometre.
- Počas nabíjania sa nabíjačka môže zahriať. Pokiaľ teplota nepresahuje 60 ℃, je to normálne.
- Pri nabíjaní odložte nabíjačku a celý skúter na stabilné a suché miesto bez horľavých a výbušných predmetov a mimo dosahu detí.
- Uistite sa, že na nabíjacom porte nie je skrat.
(2) Vybíjanie (použitie)
- Nepoužívajte batériu na iné účely ako na skútri tohto modelu, inak nebude poskytnutá záruka.
- Akonáhle dôjde ku skratu, systém správy článkov poskytne automatickú ochranu a poistková vložka zapojená do série s elektrickým vedením sa poistí, čo vašej batérii poskytne dvojitú ochranu. Asi 2 minúty po uvoľnení skratu a výmene poistkovej vložky bude článok fungovať normálne.
- Poškodenie alebo neprimeraná konfigurácia ovládača, motora, klaksónu, osvetľovacieho zariadenia atď., To všetko povedie k vybitiu článku pri vysokom prúde. V tejto chvíli batéria zastaví výstup kvôli ochrane, ale do 10 s sa zotaví, čo nebude mať žiadny vplyv na vašu jazdu.
- Rozsah pracovných teplôt článku: -10 ℃ ~ 55 ℃. Rovnako ako ostatné články, aj jeho dostupná energia sa bude znižovať so zvyšovaním teploty, čo je normálny jav.
- Skratte vybíjací port.
(3) Skladovanie
- Ak je potrebné dlhodobé skladovanie (viac ako jeden mesiac), odporúča sa nabiť batériu na 60% - 80% elektrickej energie. Počas skladovania je potrebné batériu nabíjať každé 3 mesiace a tiež je potrebné ju pred použitím nabiť.
- Batéria by sa mala skladovať v chladnom a suchom prostredí.
- Počas skladovania zabráňte vodivým predmetom spájať kladný pól s negatívnym.
- Nepoužívajte batériu v blízkosti zdroja ohňa.
- Batériu nerozoberajte.
- Neprestavujte batériu
(4) Varovanie
- Ak sa zistí, že sa batéria zdeformuje alebo sa zahrieva, mali by ste ju prestať používať a vyhľadať pomoc od našej spoločnosti alebo oddelenia opráv.
- V prípade požiaru nehaste oheň priamo vodou. Odporúča sa ho uhasiť pomocou piesku, penového hasiaceho prístroja alebo hrubého odevu namočeného vo vode.
- Na chybu batérie spôsobenú oneskoreným nabíjaním úplne vybitej batérie nebude poskytnutá záruka.
- Nezbavujte sa batérie kdekoľvek.
(5) Kontrola, čistenie a údržba
Pravidelná alebo denná kontrola
- Skontrolujte celý skúter na bezpečnom mieste.
- Skontrolujte, či sú abnormálne diely nájdené včas, než ovplyvnia bezpečnú jazdu.
- Brzdný účinok brzdy: skontrolujte, či rukoväť brzdy môžete jemne držať a zvierať a či je primeraná vôli. Skontrolujte, či dokáže skúter normálne zabrzdiť.
- Skontrolujte, či nie sú na pneumatikách praskliny, poškodenia alebo abnormálne opotrebovanie alebo či nie sú v pneumatikách zapichnuté také ostré predmety ako kov, kamienok alebo sklo. Ak je výstupok na pneumatike opotrebovaný o 2/3, pneumatiku vymeňte.
- Skontrolujte tlak vzduchu v pneumatikách podľa zapusteného stavu častí pneumatík, ktoré sa dotýkajú zeme. Normálny tlak na prednú a zadnú pneumatiku je 1,5 kg / cm2.
- Skontrolujte, či sa hriadeľ predného a zadného kolesa neuvoľňuje.
(6) Bežné chyby a návod na ich odstránenie
Číslo |
Chyba |
Spôsobuje |
Návod na odstránenie |
1 |
Porucha riadenia rýchlosti alebo maximálna rýchlosť znížená |
1. Príliš nízke napätie 2. poškodená rukoväť regulujúca rýchlosť 3. Pružina vo vnútri ovládacej páky otáčania sa zasekla alebo zlyhala |
1. Nabite batériu 2. Požiadajte distribútora o výmenu |
2 |
Po zapnutí napájania motor nefunguje |
1. Spojovacia čiara batérie sa uvoľnila 2. Poškodená rukoväť otáčania regulujúca rýchlosť 3. Uvoľnilo sa alebo sa poškodilo výstupné vedenie motora |
1. Znova ho pripojte 2. Požiadajte distribútora o výmenu 3. Požiadajte o opravu vyhradenú stanicu údržby |
3 |
Po nabití je dojazd nízky |
1. Tlak vzduchu v pneumatikách je príliš nízky 2. Slabá batéria, alebo zlyhanie nabíjačky 3. Starnutie batérie alebo jej poškodenie 4. Veľké stúpanie, veľký protivietor, časté brzdenie a rozbiehanie, veľké zaťaženie |
1. naplňte dostatok vzduchu 2. Nabite batériu naplno alebo vymeňte nabíjačku 3. Vymeňte batériu 4. Tento stav sa zlepší, keď sa zlepšia jazdné podmienky. |
4 |
Nabíjačka nenabíja |
1. Zásuvka nabíjačky vypadne alebo sa spojenie medzi zástrčkou a zásuvkou uvoľní. 2. Poistka vo vnútri batériovej skrinky je tavená 3. Pripojovací vodič akumulátora vypadne |
1. Upevnite zásuvku alebo konektory 2. Vymeňte poistku vo vnútri batérie 3. Pripojte pripojovacie vodiče. |
5 |
Iné chyby |
1. Ak sa vyskytne chyba, ktorú nemôžete určiť 2. Ak je poškodená vnútorná strana motora, článku, radiča, nabíjačky atď. |
Požiadajte o opravu distribútora alebo odbornú údržbu, neotvárajte diely svojpomocne. V opačnom prípade nebude poskytnutá záruka. |
- Údržba skútra
Udržiavanie skútra v perfektnom prevádzkovom stave je pre vašu bezpečnosť absolútne nevyhnutné. Je to tiež najlepší spôsob, ako chrániť svoje investície, dosiahnuť maximálny výkon, zabrániť poruchám a užiť si viac zábavy. Táto časť obsahuje plán údržby požadovanej údržby a podrobné pokyny na vykonávanie konkrétnych úloh údržby, ktoré vám pomôžu udržiavať váš skúter v poriadku.
Starostlivé kontroly pred jazdou a dobrá údržba sú neoceniteľné. Intervaly údržby v tejto časti vychádzajú z priemerných jazdných podmienok. Častejší servis je potrebný, ak svoj skúter podrobíte servisnému použitiu alebo jazdíte v neobvykle vlhkých a prašných oblastiach.
VÝSTRAHA Nesprávna údržba tohto skútra alebo neodstránenie problému pred jazdou môžu spôsobiť nehodu, pri ktorej môžete byť vážne zranení alebo usmrtení. Vždy postupujte podľa odporúčaní a harmonogramov inšpekcií a údržby uvedených v tejto príručke.
Pamätajte, že za správnu údržbu je zodpovedný majiteľ. Nezabudnite skontrolovať svoj skúter pred každou stranou a postupujte podľa harmonogramov údržby v tejto časti.
- Plán údržby
Aby bol váš skúter v bezpečnom a spoľahlivom stave, je nutná jeho pravidelná kontrola a servis. Ďalej je uvedený plán údržby, ktorý ukazuje, kedy je potrebné skontrolovať alebo opraviť komponenty. Niektoré položky v zozname je možné vykonávať so základnými mechanickými zručnosťami a ručnými nástrojmi a inými sú rozsiahlejšie postupy vyžadujúce špeciálne školenie, nástroje a / alebo vybavenie. Ak sa necítite byť schopný vykonať niektorý z postupov popísaných v tejto príručke alebo potrebujete pomoc, obráťte sa na najbližšie autorizované servisné stredisko.
Každá položka v pláne údržby vyžaduje určité mechanické znalosti
Poznámka: Skúter častejšie kontrolujte, keď jazdíte vo vlhkom alebo prašnom prostredí.
|
Za každým použitím |
1 mesiac / 20 hodín |
Každé 3 mesiace alebo 50 hodín |
Každých 6 mesiacov alebo 100 hodín |
Každý rok alebo 300 hodín |
Skontrolujte brzdy |
X |
|
|
|
|
Skontrolujte dotiahnutie všetkých skrutiek |
X |
|
|
|
|
Skontrolujte/upravte voľnobežné otáčky |
|
|
|
|
X |
- Základné postupy údržby
Tlak vzduchu v pneumatikách
Správne nahustené pneumatiky vám poskytnú najlepšiu kombináciu ovládateľnosti, životnosti dezénu a jazdného komfortu. Podhustené pneumatiky sa spravidla nerovnomerne opotrebúvajú a nepriaznivo ovplyvňujú manipuláciu. Podhustené pneumatiky tiež pravdepodobne zlyhajú pri prehriatí a môžu spôsobiť poškodenie kolies v skalnatom teréne. Prehustené pneumatiky spôsobia, že skúter bude jazdiť tvrdo a sú náchylné k poruchám v dôsledku povrchových rizík a nerovnomerného opotrebovania.
VÝSTRAHA
Používanie nadmerne opotrebovaných alebo nesprávne nahustených pneumatík môže spôsobiť nehodu, pri ktorej môžete vážne zraniť alebo usmrtiť. Postupujte podľa všetkých pokynov v tomto návode na použitie, ktoré sa týkajú hustenia a údržby pneumatík.
Skontrolujte, či sú viečka vretena ventilu bezpečne pripevnené. V prípade potreby nainštalujte nový uzáver. Vždy skontrolujte tlak vzduchu, keď sú vaše pneumatiky studené. Ak skontrolujete tlak vzduchu, keď sú pneumatiky teplé, dosiahnete vyššie hodnoty. Ak vypustíte vzduch z teplých pneumatík tak, aby zodpovedal odporúčanému tlaku v studených pneumatikách, bude pneumatika podhustená. Správny tlak v studených pneumatikách je uvedený nižšie. Pri výmene pneumatiky postupujte podľa tlaku vzduchu v pneumatikách vyznačeného na bočnej stene pneumatiky.
Položka č. |
Predná pneumatika |
Zadná pneumatika |
E-thor 5.0C |
40 PSI |
22 PSI |
Kontrola pneumatík
Vybitá pneumatika alebo prasknutá pneumatika môžu byť veľmi nepohodlné a dokonca vám môžu spôsobiť nehodu. Pred jazdou si urobte čas a skontrolujte svoje pneumatiky a kolesá. Viac informácií o zaobchádzaní s defektom pneumatiky nájdete v časti tejto príručky s názvom Riešenie neočakávaných vecí.
- Pneumatiku starostlivo skontrolujte, či nie sú na bočnej stene pneumatiky a vo vnútri závitov vyduté. Vymeňte všetky pneumatiky, ktoré majú hrbole alebo vydutiny.
- Pozorne sledujte zárezy, štrbiny alebo praskliny na pneumatikách. vymeňte ktorúkoľvek pneumatiku, ak vidíte, že cez ňu prechádza textil alebo kord. Skontrolujte, či nie sú v pneumatikách alebo závite usadené kamene, skrutky, klince alebo iné predmety. Odstráňte všetky cudzie predmety.
- Skontrolujte svoje ráfiky.
VÝSTRAHA
Nikdy nejazdite s ohnutým alebo zúbkovaným okrajom. Pneumatika môže náhle stratiť tlak, čo môže mať za následok okamžitú stratu kontroly nad vozidlom, čo môže spôsobiť vážnu nehodu.
- Elektrická schéma
- Záruka
ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Obmedzená záruka začína plynúť odo dňa zakúpenia nového skútra zákazníkom. V niektorých prípadoch bude pravdepodobne potrebné dodať náhradné diely zo zámoria a doručenie môže trvať až 8 týždňov.
Obmedzená záruka je neprenosná a je platná iba pre pôvodný nákup.
REKLAMÁCIA
Všetky reklamácie musia byť sprevádzané nasledujúcimi informáciami a prílohami:
-Obrázky skútra
-Obrázok problému
-Obrázky čísla VIN
- Poruchy motora vyžadujú obrázok čísla motora
-Opis problému
Ak chcete podať reklamáciu, navštívte miestneho predajcu.
MENO ÚDRŽBÁRA |
DÁTUM ÚDRŽBY |
ČAS ÚDRŽBY |
PODPISY |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Predajca:
Biokamin EU s.r.o., Panónska 34, 851 04 Bratislava
IČO: 44507445 DIČ: SK2022730270
Výrobok je určený výlučne na štandardné použitie v zmysle
návodu a v zmysle platných zákonov v krajine použitia.
Batérie, brzdyové doštičky a kotúče, pneumatiky a duše, prevádzkové tekutiny, ložiská..... sú spotrebný tovar a je potrebné sa o ne starať.
Záruka sa nevzťahuje na:
Ak používateľ nepoužíval výrobok v súlade s týmto manuálom. Používateľ menil alebo sám opravoval komponenty. Poškodenie spôsobené nehodou.
Výpočet dojazdu:
- Terén - v prípade nerovných povrchov sa dojazd znižuje, pretože odpor kolies je väčší ako na rovnom povrchu.
- Váha jazdca ovplyvňuje dojazd, ktorý sa ráta na priemerného 70kg vážiaceho človeka. Zvyšovaním váhy jazdca dojazd klesá, znižovaním váhy jazdca dojazd stúpa.
- Rýchlosť jazdy – dojazd je rátaný na priemernú rýchlosť. Príklad: ak je maximálna rýchlosť 30km/h, priemerná je 15km/h. Zvyšovaním rýchlosti jazdy dojazd klesá, znižovaním rýchlosti jazdy dojazd stúpa.
- Odpor vzduchu - ráta sa pri oblečení pri teplote 20-25 stupňov C. Pokiaľ stroj prevádzkujete v nižších teplotách a máte pri jazde oblečené teplé oblečenie, má zväčšený objem vplyv na zvýšený odpor vzduchu a tým znížený dojazd. Zvyšovaním váhy jazdca stúpa odpor a dojazd klesá, znižovaním váhy jazdca odpor klesá a dojazd stúpa.
- Teplota prostredia - odporúčanou teplotou je 20 – 25 stupňov C, ak je teplota nižšia, dojazd sa znižuje.
- Štýl jazdy – dojazd sa počíta pri plynulom štýle jazdy. Čím je jazda agresívnejšia, tým sa dojazd znižuje. Častejšie brzdenie má vplyv na dojazd.
- Tlak v pneumatikách – ak sú pneumatiky fúkateľné, je nutné udržiavať tlak vzduchu v pneumatikách podľa odporúčaní uvedených na plášti pneumatiky.
- Prevýšenie – aj malé prevýšenie znižuje dojazd.
- Vietor – dojazd sa ráta pri nulovom vetre, akýkoľvek vietor v protismere znižuje dojazd, naopak vietor v chrbte dojazd zvyšuje.
- Dojazd nie je rátaný na súvislú jazdu až do vybitia batérie; je treba spraviť aspoň 2 x30 min prestávky. Zariadenie nie je stavané na dlhodobú jazdu do prudkých kopcov.
- Batériu treba dobíjať minimálne 1 krát mesačne. V prípade že batéria nebude dobíjaná 1x mesačne hrozí poškodenie alebo zničenie batérie. V takom to prípade bude reklamácia zamietnutá.
A. Záruka na batériu sa nevzťahuje na jej prirodzene opotrebovanie, alebo na poškodenie nesprávnym používaním v rozpore s návodom na použitie
B.ZÁRUKA NA AKUMULÁTOR
Na mechanické časti akumulátora a jeho príslušenstvo (nabíjačka, kryty akumulátora, balančnýsystém, ochrany) je poskytovaná štandardná zákonná záruka, zákonná zodpovednosť z vádv dĺžke 24 mesiacov od prevzatia.
Kapacitná (chemická) časť akumulátora je z tejto záruky vylúčená, ako súčasť opotrebiteľná bežným používaním výrobku podliehajúca prirodzenému opotrebeniu. Akumulátor má životnosť 6 mesiacov, alebo 600 cyklov - podľa toho, čo nastane skôr.
C. Batériu treba dobíjať minimálne 1 krát mesačne. V prípade že batéria nebude dobíjaná 1x mesačne hrozí poškodenie alebo zničenie batérie. V takom to prípade bude reklamácia zamietnutá.
D. Ak sa nejazdí dlhšie ako mesiac, je potrebné kolesá pootočiť o 1/4 každý mesiac, alebo podložiť stroj tak aby boli kolesá vo vzduchu. Inak hrozí hádzanie kolies z dôvodu preležanín pneumatík.
E. Nabíjačku zapojte najprv do zásuvky a až potom do stroja. Dvojampérové nabíjačky sú vhodné na všetky typy batérií. Štvor, päť a šesťampérové nabíjačky sa môžu používať iba na batérie s kapacitou nad 40 Ah.
F. Riadidla je potrebné po ubehnutí určitého počtu km nastaviť rámci bežnej údržby. Riadidla sa dajú dole a dotiahne sa hlavná matica riadidiel tak, aby riadenie nebolo tuhé ani voľné.
G. Stúpačky slúžia výhradne na položenie nohy pri jazde. Neslúžia na nastupovanie. Pri neprimeranom zaťažení sa môžu poškodiť a bude potrebné ich vymeniť na vlastné náklady. Reklamácia sa na takýto typ poškodenia nevzťahuje.
H. O brzdy je potrebné sa starať v rámci bežnej údržby. Pravidelným používaním môže dôjsť k stvrdnutiu vrchnej časti brzdových dostičiek a kotúča. Je potrebné ch rozobrať vyčistiť a nastaviť.
CH. Je zakázané umývať elektrickú motorku prúdom vody, ako napríklad Wapkou. Prúd vody by mohol poškodiť elektriku motorky. Následná oprava nebude krytá zárukou. Ideálne je použiť vlhčené servítky na kov a plasty na to určené.
I. Motor nemá prevodovku a preto ho netrápte pri vysokých vonkajších teplotách v kopci na nízkych otáčkach. Môže sa stať, že sa motor prehreje a pokazí sa.
J. Koncovku pri zasúvaní do batérie vždy skontrolujte, či je dobé zasunutia. Alebo ak dobíjate výrobok nie priamo na batérii ale na stroji, pravidelne kontrolujte dobre zasunutú koncovku v batérii. Vplyvom otrasov sa koncovka v batérii môže uvoľniť, čo spôsobí zahriatie uvoľneného kontakt až spálenie kontaktu pri vysokom zaťažení.
K. Ak si s akoukoľvek údržbou neviete poradiť v rámci vlastnej réžie, vieme všetko vyriešiť za Vás. Hodina prác u nás stojí 30€.
L. Elektrický Chopper a jeho prevádzka je určená na použitie na bežnej kvalite asfaltu, prípadne spevnenej ploche, alebo hladkej ujazdenej zemi. Jazdenie na rozbitých cestách, alebo „mačacích hlavách“ prípadne na inom nehladkom teréne môže spôsobiť poškodenie stroja, ktoré nebude kryté zárukou.
M. Kontakty na batérii je potrebné pravidelne odpojiť a prečistiť, nanášať špeciálnym sprejom na to určeným min. 1x za 2 mesiace. Inak sa môže stať, že sa kábel od batérie nebude dať odpojiť. Oprava nebude krytá zárukou.
GARANČNÉ PREHLIADKY
Upozornenie: Pre zaistenie správneho fungovania stroja je nutné dodržať predpísaný interval garančných prehliadok.
Garančná prehliadka musí byť vykonaná autorizovaným servisom do najazdenia maximálne 500 km. Pamätajte, prosím, že pokiaľ prídete na garančnú prehliadku neskoro, hrozia na vozidle poruchy zapríčinené neskorou garančnou údržbou.
Nevykonanie prehliadky, či jej vykonanie neautorizovaným servisom, je považované za neodborný zásah.
Následné prehliadky by mali byť vykonané vždy po prejdení 10 000 km alebo raz za rok, podľa toho, čo nastane skôr.