POUŽÍVATEĽSKÁ PRÍRUČKA
Model: CP-7
Typové schválenie: e13*168/2013*01205*00
Kapitola 1
Tento 3D krásny dizajn, unikátny štýl, a pohodlné prevedenie, vás nechá sa do neho zamilovať na prvý pohľad.
1. Lítiová batéria: Produkty, od UL a CE certifikátov a registrácií sú bezpečné a spoľahlivé. Majú 3-krát dlhšiu životnosť ako olovené batérie, váha je 1/3 z olovených batérií. Batérie sú silné a sú známe ako „zelená“ energia, pri ich používaní ani výrobe nevzniká znečistenie.
2. Batéria: skrytá v strede podlahy, malá, ľahká, bezpečná.
3. Motor: najlepší magnetický motor, vo vysokej kvalite, dobrom ťahu, silnom prevedení a odolný.
4. Pneumatiky: ultra široké, dobre priľnavé, dobrá stabilita, krátka brzdná dráha, jazdite bezpečne, pohodlne a plynulo.
5. Rám: vyspelá technológia, protišmyková podlaha vás nechá stáť alebo sedieť.
6. Kotúčové brzdy: hydraulické brzdy, nová technológia, okamžité brzdenie.
7. Smer: ľahké manipulovanie
8. Riadidlá: jemná guma, pohodlné na použitie
9. Sedadlo: nový plastový materiál, ktorý má elastickú penu, protišmykový povrch a krásny vzhľad.
10. Smart nabíjačka: kdekoľvek kde je 220V môžete nabiť vašu batériu.
11. Ovládač: pohodlný štart, bezpečnejšia jazda.
Ⅱ. Správne metódy používania
1.Metóda jazdy
① Držte prirodzenú pozíciu, môžete jazdiť.
② Pozícia jazdca: prosím držte riadidlá pevne a správne.
③ Pozícia jazdca: zabáčajte pomaly, počas zabáčania jemne stlačte plyn, vyhýbajte sa strateniu rovnováhy.
④ Na ceste alebo chodníku spomaľte.
⑤ Dážď a sneh môžu spôsobiť že bude ľahké dostať šmyk, sústreďte sa, a jazdite pomaly. Ak voda zasiahne batériu, už nejazdite, vyhnite sa skratu elektrických súčiastok za prítomnosti vody. Brzdenie sa spomalí a je jednoduchšie spôsobiť nehodu.
2.Spôsob parkovania
① Dbajte na zvýšenú opatrnosť ak sú v okolí autá alebo chodci, pomaly zaparkujte kolobežku na pravej strane, vyhnite sa parkovacej rampe.
② Po zastavení, zamknite kolobežku na pravom riadidle a vypnite ju.
3. Indikátor zapnutia
Zapnutím kolobežky sa rozsvieti ukazovateľ voltov. Plný energie NÍZKY/POLOVIČNÝ/VYSOKÝ 3 svetielka. VYSOKÁ hovorí o tom, že kolobežka má ešte 75%, POLOVIČNÁ hovorí o tom, že kolobežka má 25%, NÍZKA hovorí o tom, že kolobežka má menej ako 10% a je potrebné ju okamžite nabiť.
4. Používanie kľúča
Otočte kľúč v smere hodinových ručičiek, to naštartuje motor. Vyberte kľúče a vypnite motor. Vypnite motor po zaparkovaní, zamknutie sa uskutoční v protismere hodinových ručičiek.
5. Riadidlá (rýchlosť)
Otočte plynom k jazdcovi a zrýchlite, uvoľnite ho a spomalíte.
6. Použitie brzdy.
① Čistenie brzdy: otočte skrutku 2mm kľúčom (medzi brzdou a riadidlami), otvorte medzeru medzi diskami a doskami, až kým neuvidíte dobrú pozíciu na čistenie.
② Dosky treba meniť každých 6 mesiacov. Odstráňte dosky a s čistou vodou ich očistite. A vyberte nové kusy, ktoré tam dáte. Po vymenení je potrebné stlačiť brzdu a zatiahnuť skrutku doprava.
③ Doba: Chvíľku to trvá, kým sa nová brzda plne usadí. Sila sa postupne zvýši.
④ Výmena oleja: mal by sa používať minerálny olej, meniť by sa mal každé 2 -3 roky.
Prosím nedotýkajte sa kotúčov priamo rukami, lebo sa môže výrazne znížiť sila brzdenia.
Nové brzdy nie je vhodné dať do vody, Je vhodné dať tam olej na premazanie, a prečistenie kotúčov.
Hydraulické brzdy sú veľmi silný systém, takže potrebujete čas na tréning ich používania.
Kapitola 3
Hlavné technické parametre
Veľkosť produktu: 2040*970*1100mm
Veľkosť kolies:1450mm
Výška: 1045mm
Váha:70kg
Pneumatiky: 225/40-10 inch
Nosnosť: 200kg
Max. rýchlosť: ˂45km/h
Dojazd: 40-60 km
Rotácia: 95N/M
Vyvýšenie: ˂18°
Brzdy (20km/h): Sucho: ˂1m; Mokro: ˂3m
Typ batérie: 18650 lítiová batéria
Kapacita batérie: 12AH-20AH
Napätie batérie: 60V
Motor: brushless dc motor hub
Výkon motora: 2000W
Okamžitý prúd ovládača: 25 ± 1A
Ochrana ovládača: 52± 0.5V
Príkon nabíjačky: 100-240VAC 50/60HZ
Výkon nabíjačky: 67.2 – 2.0A
Doba nabíjania: 8 – 10 h
Kapitola 4
Spôsob používania
1.Prosím uposlúchnite dopravné predpisy, bezpečnosť, kontrolujte rýchlosť jazdy, a jazdite v rámci bezpečnej rýchlosti
2.Pred jazdou, sa oboznámte s obsahom tohto manuálu, a potom si nájdite prázdne miesto na trénovanie, aby ste sa uistili, že kolobežku máte úplne pod kontrolou.
3. Nepokúšajte sa jazdiť neobvyklým spôsobom, bez rúk alebo podobne.
4. Počas jazdy v nepriaznivom počasí dbajte obzvlášť na svoju bezpečnosť. Pád na šmykľavom povrchu by mohol spôsobiť vážne zranenie. Preto by ste sa mali vyhýbať rýchlej jazde, prudkým zákrutám a mať na pamäti, že počas zasneženého počasia je brzdná dráha menšia.
5.Správne použitie helmy: dajte si helmu na hlavu a správne ju zapnite.
6. Správne oblečenie: nenoste legíny, alebo hole telo, opätky, alebo časti oblečenia ktoré by vám mohli brániť v bezpečnej jazde.
Poznámka: v záujme dobrej údržby, opravy a servisu, naša firma produkuje modely, ktoré majú motorové číslo, ktoré nám pomôže vám poskytnúť čo najlepší servis. Číslo je vygravírované na základnej doske.
7. Kolobežka sa nemôže preťažiť, nad 200kg. Ak je zaťažená, dbajte na bezpečnosť počas jazdy, správanie kolobežky na povrchu sa môže líšiť.
7, Používanie nabíjačky
(1) Metóda
① Ak idete nabíjať, najprv vložte nabíjačku do AC220V, koniec nabíjačky dajte do batérie.
② Normálne nabíjanie, indikátor nabíjania ukáže červenú, ak je plne dobitá, ukáže zelenú.
③ Ak sa teplota počas nabíjania zvýši, a červené svetlo začne blikať, nabíjačka je v stave ochrany proti teplu, prosím odpojte nabíjačku a dajte ju na studené miesto, kým sa teplota nezníži na 60°
(2) dajte si pozor
1. nabíjať sa môže len vnútri
2. je zakázané nabíjať pod priamym žiarením slnka, pri vysokej teplote,..
3. Je zakázané mať nabíjačku v zástrčke dlhú dobu bez nabíjania batérie.
4. Ak sa počas nabíjania nabíjačka prehreje alebo sa správa abnormálne, okamžite prestaňte nabíjať.
5. Nepoužívajte ju pri plyne, mohlo by to spôsobiť výbuch.
6. Nepoužívajte nabíjačku pri vode alebo vlhkom prostredí, mohlo by to spôsobiť elektrický skrat.
8, Používanie batérie
(1) Nabíjanie
① Uistite sa, že máte správnu nabíjačku na vašu batériu. Nekvalifikovaná nabíjačka môže viesť k poškodeniu batérie.
② Batéria sa vie na 95% dobiť za 5 hodín, na 100% za 8 hodín.
③ Batéria sa nesmie dostať do kontaktu so železom na oboch stranách.
④ Pred použitím prvý krát, by ste mali batériu nabiť 3 – 10 hodín.
⑤ Ak batériu nepoužívate viac ako 1 mesiac, batéria klesne o 5%. Odporúča sa nabiť pred používaním.
⑥ Dobíjajte z času na čas batériu pre zaistenie životnosti.
⑦ Dbajte na to, aby nabíjačka nebola teplejšia ako 60°C
⑧ Počas nabíjania položte nabíjačku na suché, rovné, nehorľavé, miesto, mimo dosahu detí.
⑨ Po 24h odpojte nabíjačku.
(2) Odpojenie nabíjačky
1. nabíjačku je možné použiť len na túto kolobežku.
2. Normálna teplota batérie je -10°- 55°
3. V prípade krátkeho skratu sa batéria vďaka ochrannej poistke po chvíli znova obnoví fungovanie
(3) úschova
Ak sa batéria nepoužíva viac ako mesiac, je potrebné ju z času na čas dobiť.
Mala by byť uschovaná na studenom a sucho mieste, ďaleko od zdroja ohňa.
Je zakázané upravovať batériu.
(4) Poznámka
Ak sa batéria deformuje alebo je teplá, vyhľadajte odbornú pomoc.
V prípade požiara, nepoužívajte na hasenie vodu, ale piesok alebo penu.
Ⅲ. Kontrola, čistenie a údržba.
1. Denne kontrolujte zariadenie
① Skladujte vozidlo na bezpečnom mieste.
② Kontrolujte funkcie bŕzd
③ Prasknutie, zničenie alebo abnormálne poškodenie pneumatiky môže tak isto ako železo, sklo, a iné ostré predmety, poškodiť funkčnosť pneumatiky. Ak vyjazdíte 2/3 dezénu, musíte vymeniť pneumatiky. Skontrolujte tlak v pneumatikách 1.5 kg/cm2
④ Systém riadenia vyskúšajte posunutím dopredu, dozadu, doľava, doprava. Systém je v poriadku ak ide hladko, nie sú tam žiadne zvuky škrabania,..
6. Kontrola otáčania kolies – hore, dole, dopredu, dozadu, doľava, doprava, elastické a flexibilné zatáčane. V prípade uvoľnenia riadidiel alebo divných zvukov pri zatáčaní kontaktujte predajcu.
- Bežné chyby a ich riešenie
Č. |
Výkon |
Dôvod |
Riešenie |
1 |
Zníženie maximálnej rýchlosti |
1. batéria je vybitá |
Nabite batériu |
2 |
Nefunkčný motor |
1. slabé spojenie s batériou 2. slabé spojenie motora |
1. znovu prepojte 2. údržba |
3 |
Nízky dojazd |
1. nízky tlak pneumatík 2. stará alebo poškodená batéria 3. stav cesty |
1. doplňte tlak v pneumatikách 2. naplno dobite |
4 |
Nabíjačka nefunguje |
1. Kábel je povolený 2. Kábel vypadol |
1. vymeňte kábel |
5 |
Iné |
1. nedá sa určiť chyba |
Vyhľadajte odbornú pomoc. |
Predajca:
Biokamin EU s.r.o., Panónska 34, 851 04 Bratislava
IČO: 44507445 DIČ: SK2022730270
Výrobok je určený výlučne na štandardné použitie v zmysle
návodu a v zmysle platných zákonov v krajine použitia.
Batérie, brzdyové doštičky a kotúče, pneumatiky a duše, prevádzkové tekutiny, ložiská..... sú spotrebný tovar a je potrebné sa o ne starať.
Záruka sa nevzťahuje na:
Ak používateľ nepoužíval výrobok v súlade s týmto manuálom. Používateľ menil alebo sám opravoval komponenty. Poškodenie spôsobené nehodou.
Výpočet dojazdu:
- Terén - v prípade nerovných povrchov sa dojazd znižuje, pretože odpor kolies je väčší ako na rovnom povrchu.
- Váha jazdca ovplyvňuje dojazd, ktorý sa ráta na priemerného 70kg vážiaceho človeka. Zvyšovaním váhy jazdca dojazd klesá, znižovaním váhy jazdca dojazd stúpa.
- Rýchlosť jazdy – dojazd je rátaný na priemernú rýchlosť. Príklad: ak je maximálna rýchlosť 30km/h, priemerná je 15km/h. Zvyšovaním rýchlosti jazdy dojazd klesá, znižovaním rýchlosti jazdy dojazd stúpa.
- Odpor vzduchu - ráta sa pri oblečení pri teplote 20-25 stupňov C. Pokiaľ stroj prevádzkujete v nižších teplotách a máte pri jazde oblečené teplé oblečenie, má zväčšený objem vplyv na zvýšený odpor vzduchu a tým znížený dojazd. Zvyšovaním váhy jazdca stúpa odpor a dojazd klesá, znižovaním váhy jazdca odpor klesá a dojazd stúpa.
- Teplota prostredia - odporúčanou teplotou je 20 – 25 stupňov C, ak je teplota nižšia, dojazd sa znižuje.
- Štýl jazdy – dojazd sa počíta pri plynulom štýle jazdy. Čím je jazda agresívnejšia, tým sa dojazd znižuje. Častejšie brzdenie má vplyv na dojazd.
- Tlak v pneumatikách – ak sú pneumatiky fúkateľné, je nutné udržiavať tlak vzduchu v pneumatikách podľa odporúčaní uvedených na plášti pneumatiky.
- Prevýšenie – aj malé prevýšenie znižuje dojazd.
- Vietor – dojazd sa ráta pri nulovom vetre, akýkoľvek vietor v protismere znižuje dojazd, naopak vietor v chrbte dojazd zvyšuje.
- Dojazd nie je rátaný na súvislú jazdu až do vybitia batérie; je treba spraviť aspoň 2 x30 min prestávky. Zariadenie nie je stavané na dlhodobú jazdu do prudkých kopcov.
- Batériu treba dobíjať minimálne 1 krát mesačne. V prípade že batéria nebude dobíjaná 1x mesačne hrozí poškodenie alebo zničenie batérie. V takom to prípade bude reklamácia zamietnutá.
A. Záruka na batériu sa nevzťahuje na jej prirodzene opotrebovanie, alebo na poškodenie nesprávnym používaním v rozpore s návodom na použitie
B. ZÁRUKA NA AKUMULÁTOR
Na mechanické časti akumulátora a jeho príslušenstvo (nabíjačka, kryty akumulátora, balančný systém, ochrany) je poskytovaná štandardná zákonná záruka, zákonná zodpovednosť z vád v dĺžke 24 mesiacov od prevzatia.
Kapacitná (chemická) časť akumulátora je z tejto záruky vylúčená, ako súčasť opotrebiteľná
bežným používaním výrobku podliehajúca prirodzenému opotrebeniu. Akumulátor má
životnosť 6 mesiacov, alebo 600 cyklov - podľa toho, čo nastane skôr.
C. Batériu treba dobíjať minimálne 1 krát mesačne. V prípade že batéria nebude dobíjaná 1x mesačne hrozí poškodenie alebo zničenie batérie. V takom to prípade bude reklamácia zamietnutá.
D. Ak sa nejazdí dlhšie ako mesiac, je potrebné kolesá pootočiť o 1/4 každý mesiac, alebo podložiť stroj tak aby boli kolesá vo vzduchu. Inak hrozí hádzanie kolies z dôvodu preležanín pneumatík.
E. Nabíjačku zapojte najprv do zásuvky a až potom do stroja. Dvojampérové nabíjačky sú vhodné na všetky typy batérií. Štvor, päť a šesťampérové nabíjačky sa môžu používať iba na batérie s kapacitou nad 40 Ah.
F. Riadidla je potrebné po ubehnutí určitého počtu km nastaviť rámci bežnej údržby. Riadidla sa dajú dole a dotiahne sa hlavná matica riadidiel tak, aby riadenie nebolo tuhé ani voľné.
G. Stúpačky slúžia výhradne na položenie nohy pri jazde. Neslúžia na nastupovanie. Pri neprimeranom zaťažení sa môžu poškodiť a bude potrebné ich vymeniť na vlastné náklady. Reklamácia sa na takýto typ poškodenia nevzťahuje.
H. O brzdy je potrebné sa starať v rámci bežnej údržby. Pravidelným používaním môže dôjsť k stvrdnutiu vrchnej časti brzdových dostičiek a kotúča. Je potrebné ch rozobrať vyčistiť a nastaviť.
CH. Je zakázané umývať elektrickú motorku prúdom vody, ako napríklad Wapkou. Prúd vody by mohol poškodiť elektriku motorky. Následná oprava nebude krytá zárukou. Ideálne je použiť vlhčené servítky na kov a plasty na to určené.
I. Motor nemá prevodovku a preto ho netrápte pri vysokých vonkajších teplotách v kopci na nízkych otáčkach. Môže sa stať, že sa motor prehreje a pokazí sa.
J. Koncovku pri zasúvaní do batérie vždy skontrolujte, či je dobé zasunutia. Alebo ak dobíjate výrobok nie priamo na batérii ale na stroji, pravidelne kontrolujte dobre zasunutú koncovku v batérii. Vplyvom otrasov sa koncovka v batérii môže uvoľniť, čo spôsobí zahriatie uvoľneného kontakt až spálenie kontaktu pri vysokom zaťažení.
K. Ak si s akoukoľvek údržbou neviete poradiť v rámci vlastnej réžie, vieme všetko vyriešiť za Vás. Hodina prác u nás stojí 30€.
L. Elektrický Chopper a jeho prevádzka je určená na použitie na bežnej kvalite asfaltu, prípadne spevnenej ploche, alebo hladkej ujazdenej zemi. Jazdenie na rozbitých cestách, alebo „mačacích hlavách“ prípadne na inom nehladkom teréne môže spôsobiť poškodenie stroja, ktoré nebude kryté zárukou.
M. Kontakty na batérii je potrebné pravidelne odpojiť a prečistiť, nanášať špeciálnym sprejom na to určeným min. 1x za 2 mesiace. Inak sa môže stať, že sa kábel od batérie nebude dať odpojiť. Oprava nebude krytá zárukou.
GARANČNÉ PREHLIADKY
Upozornenie: Pre zaistenie správneho fungovania stroja je nutné dodržať predpísaný interval garančných prehliadok.
Garančná prehliadka musí byť vykonaná autorizovaným servisom do najazdenia maximálne 500 km. Pamätajte, prosím, že pokiaľ prídete na garančnú prehliadku neskoro, hrozia na vozidle poruchy zapríčinené neskorou garančnou údržbou.
Nevykonanie prehliadky, či jej vykonanie neautorizovaným servisom, je považované za neodborný zásah.
Následné prehliadky by mali byť vykonané vždy po prejdení 10 000 km alebo raz za rok, podľa toho, čo nastane skôr.